Detoks czy odchudzanie, od czego powinniśmy zacząć?

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Share on email

Czasem słyszysz że masz zrobić detoks, niekiedy że przed tobą odchudzanie, a bywa że trzeba iść na dietę. Niezły mętlik, co? Jednak tak naprawdę zawsze chodzi o to samo. O to żeby rozpocząć proces odżywiania takiego, jak należy. Jest kilka podstawowych zasad, których trzeba przestrzegać aby to się udało. Ale spokojnie, zaczniemy od początku. Wprowadzisz pierwsze zmiany a utrata wagi czy odtrucie organizmu to poniekąd skutki uboczne, z których będziesz bardzo zadowolona

Za nami 2 tygodnie detoksu. Kolejnym krokiem jest wdrożenie podstawowych zasad odżywiania do naszego życia. Wiem, że dla niektórych kobiet liczenie kalorii, odmierzanie gramów produktów na wadze jest zmorą, „wrzodem na tyłku”, który zniechęca, albo inaczej tak utrudnia nam życie, że nie jesteśmy wstanie wytrzymać dłużej na takich zasadach niż 2 tygodnie.

Najważniejsze: jedz regularnie

Przedstawię Ci jedną z najważniejszych zasad, od której powinnaś zacząć swoje zmiany w kuchni – REGULARNOŚĆ POSIŁKÓW, czyli stałe pory jedzenia.

Dziewczyny, chciałabym abyście skupiły się w pierwszej kolejności właśnie na regularnych posiłkach, bazując dokładnie na tych produktach, które macie w domu. Nie zaczynajcie rewolucji od czyszczenia lodówki, bo jak się okazuje w cale nie macie złych produktów. Każda z nas ma warzywa, owoce, kasze, ryże, twaróg, mięso, ryby…

Oczywiście, że pojawiają się u Was grzeszki w postaci „złych, sklepowych” słodyczy, ale moim zdaniem większym problemem jest właśnie brak regularności w jedzeniu a tym samym podjadanie między posiłkami.

Przez kolejne dni, tygodnie pracuj nad sobą abyś jadła każdego dnia minimum 4 a najlepiej 5 posiłków dziennie. Nie wymyślaj trudnych potraw, na które musisz poświecić 2-3 h dziennie. Bazuj na podstawowych produktach. Im mniej produktów w posiłku tym lepiej. Przygotuj sobie dzień wcześniej dania, które mogłabyś zabrać do pracy i je odgrzać. Wiem, zaraz napiszecie, że nie macie czasu na przygotowanie 5 rożnych posiłków (do pracy potrzebujesz zabrać 3) a śniadanie i kolacja powinna być zjedzona w domu. Jeśli dobrze się zorganizujecie każda z Was znajdzie te 40 minut aby przygotować wieczorem posiłki.

Jak się chce, to się da!

Jeszcze jakiś czas temu byłam szaloną singielką, od 7 lat jestem spokojną żoną, od 5 lat odpowiedzialną mamą, nie mam babć na miejscu, niań, Pani do sprzątania, Dawid często wylatuje na delegacje i uwierzcie mi, w każdym okresie swojego życia jadłam regularnie, znajdowałam czas aby przygotować dla siebie, dla rodziny jedzenie. Ale o tym w osobnym poście, podpowiem Wam jak organizować czas w kuchni, mam nadzieje, że będzie to dla Was inspiracją…

Wracając do naszego regularnego jedzenia podaje kilka zasad które powinnaś włączyć od zaraz. Te zasady nie wywrócą Ci życia do góry nogami, nie sprawią, że poddasz się po tygodniu. One mają na celu wdrażać podstawowe zasady zdrowego odżywiania na całe życie dla Ciebie i dla rodziny. Oto one:

  • zanim napijesz się porannej  kawy, wypij do 15 minut po obudzeniu 0,5 L wody z elektrolitem
  • Zanim wyjdziesz do pracy, zjedz śniadanie
  • Zanim przekręcisz zamek w drzwiach zabierz ze sobą 3 posiłki do pracy
  • Zanim położysz się spać zjedz kolację, nawet 40 minut przed pójściem spać
  • Każdy posiłek powinien składać się z węglowodanów/ białek /tłuszczy
  • Do białek zaliczamy: jajka, mleko, produkty mleczne (wykluczamy jeśli potrafisz: słodkie, owocowe jogurty, serki homogenizowane), tłuste i chude ryby, mięsa, w małych ilościach sery wędzone, pleśniowe
  • Podstawowe węglowodany: kasze, ziemniaki, bataty, ryż, makarony
  • Tłuszcze: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej kokosowy, masło klarowane (wykluczamy jeśli dasz rade: smalec, margaryna)
  • Do każdego posiłku dodaj warzywa, nie omijaj strączkowych
  • Zadbaj aby zagościły w Twoim menu owoce, nie patrz na IG, jedz sezonowo
  • Pij w ciągu dnia dużą ilość wody
  • Produkty, które powinny być wyeliminowane w bliskiej przyszłości to: majonez, ketchup, tłuste wędliny, smażone potrawy, fastfoody, panierki, słodycze sklepowe, napoje gazowane i słodkie, alkohol,
  • Potrawy powinny być: gotowane, duszone, grillowane, na parze
  • Gotuj proste posiłki, najlepiej Dania na 2 dni. Poniżej znajdziesz moją inspiracje na 2 dni

Moje sprytne sposoby:

Scrambled eggs wholegrain bread with fresh microgreens on top

  • do 15 minut woda z elektrolitem
  • ŚNIADANIE, zanim odprowadzę dziewczynki do przedszkola a Dawid wyjdzie do pracy jemy szybkie śniadanie w postaci jajecznicy i tostów. Podział mamy taki: ja ogarniam dziewczyny a Dawid robi śniadanie. 6 jajek, rozbija. Na patelni roztapia 1/2 łyżeczki masła, wbija jajka i miesza do ścięcia. Jeśli ma fantazję to dodaje np.: pomidorki, szpinak, szynkę. Do nagrzanego piekarnika wkłada pełnoziarnisty chleb, czas opiekania 5 minut
  • II ŚNIADANIE: najczęściej u nas jest to kasza jaglana z owocami, gdyż robię ją na 2 dni lub owoce z jogurtem i bakaliami, aby było coś słodkiego
  • OBIAD: tu wymyślam, zawsze takie dania aby Dawid mógł je zabrać do pracy. Głownie są to kasze z mięsem, pasty na milion sposobów, jeśli ziemniaki to tylko opiekane. Obiad musi zawierać porządną porcję warzyw, najlepiej sezonowych.
  • Podwieczorek – zawsze zupa krem z wygody. Gotuję w niedziele ogromny garnek zupy krem i starcza nam na 2/3 dni
  • KOLACJA: kanapki, sałatki, potrawy z grilla

Staram się gotować proste potrawy, doszłam do takiej wprawy iż spędzam w kuchni maksymalnie godzinę i często mam dania na 2 dni Więcej inspiracji kulinarnych znajdziesz na moim blogu.

Małymi krokami prosto do celu

I na koniec: nie rzucaj się od razu na głęboka wodę, nie zmieniaj swojego życia na siłę, do każdej zmiany bądź gotowa w 100%.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Więcej wpisów

Close Mój koszyk
Close

Close
Nawigacja
Kategorie