Grillowane szparagi

Na półkach sklepowych można już zobaczyć pierwsze szparagi, dlatego jest to idealna okazja na wypróbowanie poniższego przepisu 🙂

Grillowane szparagi w szynce parmeńskiej z pomidorkami

Składniki:

  • 10 szparagów (najlepiej zielonych)
  • 10 plasterków szynki parmeńskiej (lub innej, cienko krojonej, dojrzewającej)
  • 20 pomidorków koktajlowych
  • łyżeczka suszonej trawy cytrynowej (opcjonalnie)
  • 2 łyżki oliwy
  • sól

Przygotowanie:

  1. Szparagi myjemy i usuwamy zdrewniałe końce łodyżek. Smarujemy oliwą, lekko solimy i posypujemy suszoną trawą cytrynową (ona nadaje lekko kwaskowaty posmak, dzięki temu danie ma wiosenny, lekki charakter).
  2. Każdego szparaga owijamy szynką parmeńską. Kładziemy na tackę razem z pomidorkami.
  3. Grillujemy aż szparagi będą „al dente” – czyli lekko sprężyste, ale już nie surowe: około 15 – 20 minut.

Z grillowanymi pomidorkami smakują po prostu idealnie! 🙂

Anka Dziedzic

Trenerka, Blogerka, Influencerka, Propagatorka aktywnego stylu życia. Sport towarzyszy mi od zawsze i chcę się nim dzielić. Uwielbiam aktywność fizyczną i zrobiłam z niej swój sposób na życie. A od życia chcę wiele i pewnie przez to prawie zawsze jestem zabiegana. Prywatnie jestem Żoną Dawida, mamą Leny i Poli, z urodzenia góralką. Moi przyjaciele twierdzą, że choć jestem urocza, to nie owijam w bawełnę. Cóż, staram się być autentyczna, choć na pewno nie idealna, konsekwentna, ale uparta. Cała ja.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anka Dziedzic
Logo