Jak szybko pozbyć się cellulitu? 7 efektywnych sposobów

ten tekst przeczytasz w 10 minut

Jak się pozbyć cellulitu? To pytanie zadaje sobie większość kobiet na świecie. Istnieją jednak skuteczne i efektywne sposoby, by widocznie zredukować zmiany na skórze, zwane potocznie „skórką pomarańczową”. Zaliczymy do nich sport, zdrową dietę, odpowiednie kosmetyki i pielęgnację. Co oprócz tego? Szczegółowe i praktyczne wskazówki znajdziecie w moim artykule. Większość z nich możecie wcielić w życie jeszcze dzisiaj!

Czego dowiesz się z tego artykułu?

• Czym jest cellulit i skąd się bierze?
• Czy walka z cellulitem może być skuteczna?
• Jakie są skuteczne, domowe sposoby na niego?

Kiedy i u kogo pojawia się cellulit?

Infografika cellulit zaburzenia topografii skóry

Z potocznie zwaną „skórką pomarańczową” boryka się pomiędzy 85 a 98% wszystkich kobiet na świecie! U mężczyzn ta przypadłość również występuje, ale o wiele rzadziej. Panie mają ku temu uwarunkowania genetyczne.

Cellulit pojawia się zarówno u osób szczupłych, których masa ciała zawsze była prawidłowa, jak i u tych, które walczą z nadwagą. Najczęściej zmiany skórne uwidaczniają się w okolicy pośladków, bioder, brzucha, a nawet ramion.

Skąd bierze się cellulit?

„Powstaje w wyniku zaburzeń krążenia krwi i limfy, nadmiernego gromadzenia się szkodliwych produktów przemiany materii oraz odkładania tkanki tłuszczowej” (…)

czasopismo „Kosmetologia estetyczna”

Warto wiedzieć, że ma on często podłoże fizjologiczne, takie jak zaburzenia trawienia i zaburzenia hormonalne, wahania wagi, czy zmiany w ciele związane z ciążą. To jednak nie wszystko – duże znaczenie ma tu również tryb życia i nieprawidłowa dieta.

Celullit, skąd się bierze, dlaczego powstaje, jak z nim walczyć?

Jak wygląda cellulit?

Nie trudno go rozpoznać: na skórze pojawiają się zgrubienia przypominające skórkę pomarańczową, mogą także pojawić się również tzw. „objawy materacowe”, czyli rozstępy i przebarwienia. Cellulit, poza objawami zewnętrznymi, ma czasem inne skutki. Może powodować uczucie ciężkości, napięcie w nogach, a nawet ból. Najczęściej jednak stanowi on problem estetyczny. Większość osób chce się go całkowicie pozbyć lub chociażby wyraźnie zredukować.

Jakie są rodzaje cellulitu?

Wyróżniamy dwie grupy, choć chyba najwięcej mówi się o tej pierwszej.

  • Cellulit wodny (czyli twardy) – pojawia się u kobiet, które nie mają wahań wagi, nie odchudzają się i nie walczą z otyłością. Występuje nawet u osób aktywnych, na przykład sportsmenek. Przyczyną jest nadmierne nagromadzenie wody w organizmie oraz niezdrowa dieta. „Nadmiar wody sprawia, że tkanka tłuszczowa jest uciśnięta, komórki tłuszczowe słabiej odżywiane i w takich warunkach nietrudno o dystroficzne zmiany tkanki tłuszczowej” – czytamy w magazynie „Hygeia Public Health”.
  • Cellulit miękki (czyli tłuszczowy) – pojawia się u osób walczących z otyłością, zwłaszcza tych, które szybko schudły. Nie omija także kobiet mało aktywnych fizycznie, których tkanka mięśniowa wiotczeje.
Przyczyny powstawania cellulitu infografika

„Skórka pomarańczowa” a tryb życia

Wiemy już, że  może mieć ona podłoże fizjologiczne. Jednak często to nasz tryb życia staje się przyczyną problemów. Cellulit pojawia się często u kobiet, które:

  • Stosują niezdrową dietę, obfitującą w tłuszcze, cukry proste i sól
  • Spożywają nadmierne ilości alkoholu
  • Palą papierosy
  • Noszą zbyt ciasne ubrania i wysokie obcasy (co przyczynia się do pogłębienia problemu)
  • Prowadzą siedzący tryb życia
  • Zbyt dużo się opalają i korzystają z solarium oraz sauny, wysuszając skórę
  • Nie piją wystarczającej ilości wody, odwadniając organizm

7 skutecznych sposobów na cellulit

Jak się go pozbyć? Dobra wiadomość jest taka, że domowe zabiegi na cellulit są nie tylko skuteczne, ale łatwe do wprowadzenia. Liczy się systematyczność, zaangażowanie i wytrwałość. Redukcja cellulitu wymaga czasu, przynajmniej kilku miesięcy. Za to efekty są tego warte! Zwłaszcza, że większość z metod wpływa ogólnie na poprawę zdrowia oraz na lepszy wygląd skóry.

1. Efektywna walka z cellulitem: krem

Zanim rozpoczniecie treningi, o który piszę w kolejnym punkcie, warto zaopatrzyć się w coś, co jest skuteczne i naprawdę wspomoże efekty. FITLAB Krem Przedtrenigowy (zwany przez nas potocznie Kremem Anycellulitowym) świetnie dopełni wasz trening. Kosmetyk działa rozgrzewająco, rozluźnia spięte mięśnie i spala cellulit. Główny składnik – kapsaicyna – to wyciąg z papryki owocowej, który zwiększa ukrwienie, pobudza system nerwowy i daje poczucie palącego ciepła w trakcie aktywności fizycznej. W efekcie walka z tkanką tłuszczową idzie o wiele szybciej, a treningi naprawdę przynoszą lepsze efekty!

FITLAB Krem Przedtrenigowy napina i ujędrnia skórę, działa przeciwzapalnie, stymuluje krążenie krwi,
a nawet zapobiega kontuzjom. Wasz sport staje się więc bezpieczniejszy, a pierwsze efekty zaobserwujecie już po tygodniu regularnego stosowania. Wystarczy, że przed treningiem posmarujecie miejsca, w których cellulit stał się już widoczny: uda, pośladki i brzuch.

Warto wiedzieć, że FITLAB Krem Przedtreningowy zawiera w sobie aż 21 cennych składników, w tym witaminę E i C, które świetnie wpływają na wygląd i regenerację skóry. Kosmetyki na cellulit istnieją
na rynku od dawna, ale wybierzcie coś, co jest sprawdzone i bezpieczne. I działa!

  • Produkt
  • Zdjęcia
FITLAB Krem Przedtreningowy jest idealnym dopełnieniem stymulacji mięśni podczas treningu. Spala cellulit zarówno u osób aktywnych, jak i …

2. Ćwiczenia na cellulit, czyli ruch to gwarancja sukcesu

Pora podjąć WyzwAnie, czyli ruszyć się z kanapy i zacząć ćwiczyć! Aktywność fizyczna to jeden z najlepszych sposobów na skuteczne pozbywanie się cellulitu. Dlaczego? Ćwiczenia aktywizują i wzmacniają mięśnie, niwelują tkankę tłuszczową, poprawiają elastyczność skóry i napinają ją. Trening na cellulit nie jest skomplikowany i daje dużo satysfakcji.

Które ćwiczenia przyniosą najlepsze efekty?  Specjalnie opracowany program treningowy (antycellulitowy) znajdziecie na mojej Platformie Treningowej Online „FitAnka.pl”. Pośród  kilkuset autorskich programów treningowych, które są na niej dostępne, każdy znajdzie coś dla siebie. Warto skorzystać z tych ćwiczeń, które  opracowałam specjalnie dla osób  borykających się z cellulitem – na przykład „Cellulit stop” lub „Pogromca cellulitu”. Będziecie mogli wykonywać je bezpiecznie w domu, o dowolnej porze. Nie trzeba nawet nigdzie wychodzić, wystarczy przebrać się w coś wygodnego, a przed treningiem  posmarować się FITLAB Krem Przedtrenigowy dla jeszcze efektywniejszego działania i lepszego efektu. To połączenie naprawdę sprawi, że wysiłek będzie się opłacał.

Jako użytkownicy Platformy Treningowej FitAnka.pl zyskujecie możliwość doboru zestawu ćwiczeń  na  wybraną część ciała, na której chcecie się w danym dniu skupić. Wybieracie  także poziom trudności (odpowiadający waszej obecnej formie), długość treningu, a nawet typ używanego sprzętu (np. hantli, piłki, Slide Disc’ów, Hip Band’ów, itd.).

Trening na Cellulit

3. Zdobądź wiedzę!

Aby skutecznie  zmierzyć się z wrogiem, trzeba go najpierw dobrze poznać. Sposoby na jego pozbycie się  
są różne, jednak wiedza  jest podstawą. Sięgnijcie po sprawdzone i rzetelne źródło – na przykład książkę „Cellulit Stop!” autorstwa mojego i Michała Undry. Przeczytacie wszystko na temat przyczyn powstawania cellulitu i otrzymacie konkretne wskazówki, jak z nim walczyć – krok po kroku. Książka to jednak nie tylko zbiór informacji oraz przykładowych ćwiczeń, ale również praktyczne przepisy kulinarne, rozpisane aż na
4 tygodnie. Dzięki nim oczyścicie organizm, a walka zmagania z cellulitem będą  jeszcze skuteczniejsze. Książka jest dostępna w wersji papierowej…

4 stadia rozwojowe cellulitu

4. Domowe sposoby na cellulit: szczotkowanie ciała

Ostatnio bardzo modna metoda, która zastępuje tradycyjny peeling. Jednak szczotkowanie skóry przynosi
o wiele więcej korzyści niż tylko złuszczanie martwego naskórka.

Szczotkowanie na sucho efekty:

  • Poprawa mikrokrążenia, zmniejszenie obrzęków
  • Ujędrnienie skóry, wygładzenie
  • Zapobieganie rozstępom
  • Relaks! To zajęcie naprawdę pozwala się odprężyć

Szczotkując ciało pamiętajcie, by robić to od dołu ku górze, w kierunku serca. Zainwestujcie również
w drewnianą szczotkę, odpowiednio dobraną do waszej skóry. Niektóre będą miały ostrzejsze, inne delikatniejsze włosie. Jeżeli wasza skóra jest wrażliwa, uważajcie by jej nie podrażnić.

5. Dieta i nawyki żywieniowe

To, co  spożywamy ma  ogromny wpływ na nasz organizm. Nawet intensywna aktywność fizyczna nie poprawi stanu naszego zdrowia, jeżeli będziemy spożywać utwardzone tłuszcze (obecne zwłaszcza
w słodyczach), cukry proste, czy wysoko przetworzoną żywność. Czego warto się trzymać?

  • Dużo warzyw na talerzu przy każdym posiłku
  • Owoce jako przekąski
  • Unikajmy soli – to ona zatrzymuje wodę w organizmie
  • Posiłki niech będą lekkostrawne. Ograniczamy tłuste i smażone potrawy
  • Wybierajmy chude mięsa
  • Stawiajmy na najlepsze tłuszcze roślinne, na przykład oliwę z oliwek, olej rzepakowy lub olej lniany
  • Nie jedzmy zbyt obfitych posiłków, które dają poczucie ociężałości i przejedzenia
  • Ograniczajmy używki i rzućmy palenie!

A czy tabletki na cellulit są skuteczne? Niestety, ich efekty będą różne, często nieprzewidywalne,
a niewłaściwe stosowanie może okazać się szkodliwe dla zdrowia. O wiele lepiej wybierać to, co bezpieczne i sprawdzone: sport, dużo snu i prawidłową dietę. Wybieranie drogi na skróty na pewno was rozczaruje. Nie warto tracić na to czasu!

czynniki dietetyczne

6. Masaże w domowym zaciszu

Cellulit na brzuchu, na pośladkach, na udach – jak jeszcze można sobie z nim radzić? Wspomagająco warto robić masaże, które także poprawiają jędrność skóry. Najprostszą formę masażu wykonacie nawet pod prysznicem, stosując zimną i gorącą wodę lub używając szorstkiej gąbki. Świetne efekty przynosi także regularne stosowanie bańki chińskiej.

Dobrym pomysłem będzie zakup prostego, ręcznego masażera. Codzienna, kilkuminutowa sesja będzie nie tylko korzystnie wpływać na skórę, ale również rozluźni spięte mięśnie. Masaż to zawsze wyjątkowa chwila dla siebie!

 7. Picie wody

Najłatwiejsze sposoby na cellulit? Numerem  7 jest picie odpowiedniej ilości wody. Minimum 1,5 litra dziennie, a w dni treningowe nawet do 3 litrów. Najlepsza będzie zwyczajna woda, a do tego soczyste warzywa i owoce. Pamiętajcie, że kawa, herbata i alkohol  odwadniają nasz organizm!

Z piciem wody największy problem jest zimą, kiedy nie odczuwamy pragnienia. Dobrym rozwiązaniem będzie zakup butelki wielorazowej, którą opróżnimy przynajmniej kilka razy dziennie.

Anka Dziedzic pije wodę na walkę z cellulitem

Co na cellulit? Już wiecie! Oprócz sposobów, które opisałam  w moim  poradniku, nie zapomnijcie o jednej, nadrzędnej zasadzie: regularności w działaniach. Tylko systematyczne treningi, wspomagane stosowaniem FITLAB Kremu Przedtrenigowego i prawidłowa dieta pozwolą nie tylko uzyskać efekty, ale utrzymać je na dłużej.

Anka Dziedzic

Trenerka, Blogerka, Influencerka, Propagatorka aktywnego stylu życia. Sport towarzyszy mi od zawsze i chcę się nim dzielić. Uwielbiam aktywność fizyczną i zrobiłam z niej swój sposób na życie. A od życia chcę wiele i pewnie przez to prawie zawsze jestem zabiegana. Prywatnie jestem Żoną Dawida, mamą Leny i Poli, z urodzenia góralką. Moi przyjaciele twierdzą, że choć jestem urocza, to nie owijam w bawełnę. Cóż, staram się być autentyczna, choć na pewno nie idealna, konsekwentna, ale uparta. Cała ja.

guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Inline Feedbacks
View all comments
Agnieszka
Agnieszka
1 miesiąc temu

Podoba mi się

Marta
Marta
1 miesiąc temu

Super. Wszystko w jednym miejscu!

Anka Dziedzic
Logo