Wymioty i mdłości w ciąży

Wymioty i mdłości w ciąży są najbardziej męczącą dolegliwością w okresie ciąży

(wiem, bo przechodziłam to sama 2 razy – na szczęście bez wymiotów)

Co zrobić aby sobie pomóc? 
Zmniejsz jednorazowe porcje posiłków, ale nie wolno zmniejszyć ogólnej porcji kalorii dostarczanych na dobę (35 kcal x masa ciała (kg) plus 300 kcal dodatkowo w II i III trymestrze ciąży).

W porannych mdłościach może pomóc korzeń imbiru, rzucie go łagodzi mdłości i zapobiega wymiotom (lecz nie jest w 100% skuteczny)

PRZYCZYNY PORANNYCH NUDNOŚCI?

1. Wysoki poziom hormonu ciążowego HCG we krwi w pierwszym trymestrze ciąży,
2. Rozciąganie mięśniówki macicy, rozluźnienie mięśniówki przewodu pokarmowego powoduje mniejszą skuteczność trawienia.
3. Nadmiar kwasu żołądkowego. 
4. Wyostrzenie zmysłu węchu. 
5. Czynniki emocjonalne.

CO MOŻE NAM POMÓC?

– stosować dietę bogatą w białko i węglowodany złożone
- pić dużo płynów (zwłaszcza jeśli tracisz je z powodu wymiotów) – szczególnie soków owocowych i warzywnych
- jeśli płyny nasilają Twoje dolegliwości, jedz stałe pokarmy zawierające dużą ilość wody (świeże owoce i warzywa)
- unikać widoku, smaku i zapachu jedzenia, które wywołuje u Ciebie nudności i wymioty
- jeść często, zanim poczujesz głód (lepiej jest zjeść 6 małych posiłków, niż trzy duże) Dla mnie ta rada była najlepsza 
- jeść przed wystąpieniem mdłości – posiłek powinien im zapobiec (kiedy Twój żołądek jest pusty, kwas żołądkowy nie ma co trawić) 
- jedz często aby utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi
- dobrze sypiaj 
- rano nie wyskakuj z łóżka, przed wstaniem poleż sobie 20 minut, potem wstań wolno na śniadanie – pośpiech zwiększa nudności
- zredukuj do minimum stres

Pamiętaj twoje nudności i wymioty nie mają wpływu na rozwijający się płód, pod warunkiem, że spełniasz powyższe punkty.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest