Zdrowy, fit obiad – Sezonowe warzywa

Podziel się tym wpisem

Jeżeli w Waszym „podręcznym” sklepie można jeszcze zakupić dynię, to pędźcie
po nią natychmiast!! 🙂 Przyda się ona do tego najnowszego przepisu. Jeżeli nie zawsze masz ochotę na mięsne, ciężkostrawne danie, to dzisiejsza wegańska propozycja będzie idealna dla Ciebie.

Sezonowe warzywka

Składniki (porcja dla 4 osób):

  • Woreczek kaszy jaglanej (ok. 250 g suchej)
  • Papryka słodka – 1 szt.
  • Cebula – 1 szt.
  • Dynia – kawałek ok. 200 g
  • Pomidorki koktajlowe – 10 szt.
  • Cukinia – ½ niedużej sztuki
  • Czosnek – 3 ząbki
  • Papryka ostra
  • Papryka słodka
  • Tymianek
  • Sól

Przygotowanie:

  1. Kaszę wrzucamy do wrzątku, solimy około 1 łyżeczki i gotujemy do miękkości około
    15 minut.
  2. Warzywa myjemy. Paprykę kroimy w paski, cukinię w słupki, dynię w kostkę a cebulę
    w piórka. Dynię delikatnie solimy i posypujemy papryką (słodką i ostrą), wsadzamy
    na 15 minut do rozgrzanego do 150 stopni piekarnika.
  3. W tym czasie na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy podsmażamy cukinię z solą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i tymiankiem , następnie cebulę lekko posoloną. Ja podsmażam osobno, żeby przy podaniu ładniej wyglądało, bo szczególnie dzieci zwracają na to uwagę. Jeśli wolisz – można je pomieszać.
  4. Na koniec, na tej samej patelni, ale już bez dodania oliwy grilluję „na sucho” pomidorki koktajlowe. Kiedy wszystkie warzywa są gotowe układam na półmisku obok siebie razem z kaszą. Każdy nabiera sobie wedle własnego gustu odpowiednie proporcje kaszy
    i jarzyn.

Więcej wpisów

Twój koszyk

Logowanie

Nie masz jeszcze konta?

Facebook Instagram YouTube
Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie tego portalu, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”). Podobnie postępuje większość dużych witryn internetowych.
Zacznij pisać aby zobaczyć produkty, których szukasz
Sklep
Blog
Moje konto
0 Koszyk